MediaMarkt kahve posalarını ileri dönüştürerek karbon ayak izini azaltıyor
29.05.2024 - Çarşamba 09:47İş birliği kapsamında MediaMarkt Genel Merkezinde, biriktirilen kahve posalarının yine kullanılabilir eserlere dönüştürülmesi sağlanacak.
Avrupa’nın açık orta bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, “Daha İyiye” sürdürülebilirlik vizyonu kapsamında, kahve posalarını sürdürülebilir biyo-malzeme teknolojisi tahlilleri ile ileri dönüştürerek kullanan ve bilgi odaklı atık idaresi tahlilleri sunan birinci ve tek yerli toplumsal teşebbüs olan Wastespresso ile iş birliği yaparak karbon ayak izini azaltma konusunda değerli bir adım attı. MediaMarkt Startup Challenge yarışının geçtiğimiz yıl final listesinde yer alan Wastespresso, kahve odaklı mikro atık idaresi, karbon ayak izi hesaplama ve raporlama hizmetleri sunarak, kahve posalarından ileri dönüştürülmüş sürdürülebilir eser ve hammadde üretiyor.
MediaMarkt çalışanları sürdürülebilirliğe ve döngüsel iktisada katkı sunacak
MediaMarkt Türkiye’nin kendi çalışanlarını dahil ettiği sürdürülebilirlik projesi kapsamında, MediaMarkt genel merkezinde haftalık olarak toplanan kahve posaları ileri dönüştürülerek birçok bölümün kullanımına uygun sürdürülebilir gereçler elde ediliyor. Tüm bu operasyonun aylık Karbon Ayak İzi Azaltım Raporu hazırlanıyor ve yaratılan çevresel tesir bu halde ölçülebilir hale geliyor. İleri dönüştürülmüş eserler ortasında ısıya ve yıkamaya sağlam çok kullanımlık bardak, %100 biyobozunur pipet, paket olarak alınan kahvenin dökülmesini önleyen tıkaç yer alıyor.
İş birliği müddetince MediaMarkt Genel Merkezinde her pazartesi günü prestiji ile biriken kahve posaları, cuma günleri Wastespresso grubuna teslim edilecek. Her ayın sonunda Wastepresso iş birliği ile kahve posalarının çöpe atılması yerine yenilikçi biyomalzemelere dönüştürülmesi sonucunda ne kadar sera gazının atmosfere salımının önüne geçildiği raporlanacak, çevresel tesir ölçümlenecek. Pilot projenin başarılı olmasıyla birlikte bir sonraki kademede, kahve posası toplama operasyonunun evvel İstanbul’daki mağazalara daha sonra da İzmir ve Ankara’daki mağazalara genişletilmesi hedefleniyor.
Perakende Günleri boyunca toplanan kahve posaları ileri dönüştürülecek
MediaMarkt ve Wastespresso iş birliği kapsamında, 29-30 Mayıs 2024 tarih aralığında iki gün sürecek ve Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek Perakende Günleri boyunca toplanan kahve posaları, Wastespresso tarafından döngüsel iş modellerine dahil edilecek. Aktiflikte kahve servisi ise ileri dönüştürülmüş çok kullanımlık bardaklarla iştirakçilere armağan edilecek. İştirakçiler diledikleri vakit birebir bardakla bara gelerek tekrar kahve alabilecek.
Proje kapsamında çalışanları ve kamuoyu nezdinde farkındalık yaratmak isteyen MediaMarkt Türkiye, döngüsel iktisada yarar yaratan bu iş birliğini hayata geçiren Türkiye’deki birinci elektronik perakendecisi oldu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı