Mavi, 2024 yılına ilişkin enflasyon düzeltmesi içeren ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı.
18.09.2024 - Çarşamba 05:48Mavi’nin konsolide gelirleri 16 Milyar 399 milyon TL, net kârı ise %30 artışla 1 milyar 519 milyon TL olarak gerçekleşti.
Türkiye’nin öncü jean ve hazır giysi markası Mavi, 1 Şubat – 31 Temmuz 2024 periyodunu kapsayan ilk altı aylık enflasyon düzeltmesi içeren finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin, yılın birinci yarısında toplam gelirleri 16 milyar 399 milyon TL, net kârı ise %30 artışla 1 milyar 519 milyon TL olarak gerçekleşti. Raporlama devrinde FAVÖK %14 büyümeyle 3 milyar 371 milyon TL gerçekleşirken, FAVÖK marjı ise %20,6 oldu. Makro ekonomik şartlar paralelinde tüketici talebinde meydana gelen yavaşlamanın tesirinde geçen ikinci çeyrekte; konsolide satış gelirleri 7 milyar 427 milyon TL olarak gerçekleşirken, 1 milyar 219 milyon TL FAVÖK, 468 milyon TL net kâr elde edildi.
Mavi, birinci yarıda 770 bin yeni müşteri kazanımı gerçekleştirdi
Sürdürülebilir kârlı büyümeye odaklanan Mavi’nin birinci altı ayda toplam gelirlerinin yaklaşık %70’i perakende, %21’i toptan, %9’u e-ticaret satışlarından geldi. 2024 yılında 15 yeni mağaza açılışı ve 10 mağazada metrekare genişlemesi planı olan Mavi, birinci yarıda 6 yeni mağaza açılışı ve 6 mağazada büyüme gerçekleştirerek 179 bin m2 satış alanına ulaştı.
Kadın ve erkekte, denim ve lifestyle eser kategorilerinde büyümesini sürdüren ve yılda 1,3 milyon yeni müşteri kazanmayı hedefleyen şirket, birinci altı ayda 770 bin yeni müşteri kazanımı gerçekleştirmiş durumda.
“Pazarın üzerinde büyüyor, amaçlarımıza istikrarla ilerliyoruz”
İlk yarı performansını kıymetlendiren Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, şunları söyledi:
“İkinci çeyrekteki yavaşlamaya karşın; güçlü marka konumlandırmamız, emniyetli fiyat stratejimiz, yüksek kalitemiz ve daima yenilik sunmamız sayesinde müşterinin Mavi’ye olan talebini her şartta canlı tutuyoruz. Mavi NEXT stratejimiz doğrultusunda orta ve uzun vadeli amaçlarımıza odaklanıyoruz.
Yılın birinci altı ayında faaliyetlerimizden 3,3 milyar TL nakit yarattık.
Azalan talep ortamında rekabet şartlarını gerçek fiyat stratejisi ve esnek tedarik zinciriyle yönetirken, brüt kâr marjımızda ikinci çeyrekte de düzgünleşme kaydettik. Stok düzeyimiz dinamik planlama kapasitemiz sayesinde güçlü ve sağlıklı durumda. Yılın birinci altı ayında faaliyetlerimizden 3,3 milyar TL nakit yaratmış bulunuyoruz. Temeli insan, idaresi ve finansal yapısı sağlam bir şirket olarak her periyotta kârlı büyümeyi ve keyifli Mavi müşterisini odağımızda tutuyoruz.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı