Lojistikte Vize Sorunu Engele Dönüştü, İhracatçı İntermodale Yöneldi
26.06.2024 - Çarşamba 10:47Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, “Vize pürüzünü aşmak için demir yolu ve Ro-Ro kontaklı intermodal sınırlarımızı güçlendiriyoruz. Bulgaristan’daki şirketimiz ve AB’deki güçlü altyapımız sayesinde ihracat yüklerimizi, Avrupa’ya gecikmeden teslim ediyoruz.” dedi.
Türk tır şoförlerinin AB ülkelerinden vize almakta karşılaştığı problemler, Türkiye’nin Avrupa’ya ihracatını da olumsuz etkiliyor. Artık tarife dışı pürüze dönüşen vize sıkıntıları, Türkiye’nin ihraç eserlerinin Avrupa’daki alıcılarına teslimatlarını da geciktiriyor. İhracatçılar ise intermodal taşımalara daha fazla ilgi göstermeye başladı. UND istatistiklerine nazaran ocak-mayıs devrinde Ro-Ro çizgilerini kullanarak yapılan ihracat taşıma sayısı yüzde 5,8 artarak 115 bin 492’ye çıktı.
Türkiye – Avrupa sınırında ithalat - ihracat taşımaları yapan ve 2024’ü “İntermodal Yatırım Yılı” ilan eden Capella Logistics, vize pürüzünün ihracata olumsuz tesirlerini minimuma indirmek için intermodal sınırlarını daha da güçlendirme kararı aldı. Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, “Demir yolu ve Ro-Ro kontaklı intermodal çizgilerimize tartı veriyoruz. Bulgaristan’daki şirketimiz ve AB’deki güçlü altyapımız sayesinde ihracat yüklerimizi, Avrupa’ya gecikmeden teslim ediyoruz.” dedi.
“Hem vize pürüzünü aşıyoruz hem maliyet avantajı sağlıyoruz”
Almanya, Hollanda ve Belçika’ya ekseriyetle demir yolu ilişkili intermodal çizgileriyle taşıma yaptıklarını anlatan Aykanat, İngiltere, Fransa, İspanya ve Portekiz’e ulaşmak için ise yoğunlukla Yalova-Sete Ro-Ro çizgisini kullandıklarını lisana getirdi. Aykanat, yaygın lojistik ağları sayesinde, Avrupa içindeki son teslimatları ise vize sorunu olmayan şoförlerle gerçekleştirdiklerini belirtti.
Aykanat, intermodal taşımaların karbon salımını da kara yoluna nazaran büyük oranda azalttığını, böylelikle hem vize pürüzünü aştıklarını hem de müşterilerine maliyet avantajı sağladıklarını vurguladı.
“Sınır kapılarında bekleme mühletleri azaba dönüştü”
Vize sıkıntısına ek olarak Avrupa’ya kara yolu ile ulaşımda gümrük kapılarındaki bekleme müddetlerinin uzadığına da dikkati çeken Aykanat, “Türkiye’nin ihracatı her yıl artıyor. Buna bağlı olarak lojistik taşımalar ve alımlı sayıları da artıyor. Fakat Bulgaristan ve Yunanistan hudut kapılarındaki alt yapı daima birebir kalıyor. Bulgaristan hududunda bekleme müddetinin 100 saate kadar yükseldiğini gözlüyoruz, bu adeta azaba dönüştü. Dozvola (geçiş belgesi) kahırları da sürüyor.” görüşünü de paylaştı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı