CarrefourSA'dan Mavi Ekonomi ile Sürdürülebilir Deniz Ürünleri Atağı

16.09.2024 - Pazartesi 10:48

Sabancı Holding ve Carrefour Küme iştiraki CarrefourSA, Türkiye perakende bölümünün öncü markası olmaya devam ediyor. 64 vilayette bulunan 1.200’e yakın mağazası ile bayileri dahil olmak üzere 15.000 çalışan sayısına ulaşan şirket, müşterilerine yanlışsız eseri, yanlışsız üreticiden yanlışsız fiyatla sunuyor. Su eserleri ve balık kategorisindeki liderliğini “Mavi Ekonomi” vizyonuyla bir adım öteye taşıyan CarrefourSA, “Doğrusu” telaffuzuyla Türkiye’nin birinci ve tek entegre midye tesisinde eşsiz bir üretime imza atıyor. Yerli üretim ve en yeni teknolojiye sahip ekipmanlarıyla gerçekleştirdiği tesis yatırımı sayesinde sağlam ve kaliteli midye dolmayı müşterileriyle buluşturan CarrefourSA; deniz eserleri tüketimini artırmayı ve sürdürülebilir deniz kaynakları kullanımı ile etrafa hassas bir ticaret modeli oluşturmayı hedefliyor. 

“Doğrusu CarrefourSA’da” ile Tazeliği Merkeze Aldık

CarrefourSA olarak tüm iş yapış biçimini “Doğrusu” söylemi altında topladıklarını söyleyen CarrefourSA Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Murat Dinçer, “Türkiye’nin en büyük balık perakendecisi olarak, döneminde 80 çeşit balığı raflarımıza taşıyoruz. Balığın, ciromuzdaki hissesi her geçen gün artıyor. Geçtiğimiz yılı 12 bin tonla kapattık, 2024 yıl sonu gayemiz ise 19 bin ton. Su eserleri kategorisinde eser çeşitliliğimizi genişletmeyi ve bu alandaki liderliğimizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Tazeliği merkeze aldığımız su eserleri kategorimizi, midye dolma eserimizle taçlandırıyoruz. Türk mutfağının sevilen bu lezzetini, Balıkesir Erdek’e bağlı Ocak Köyü’nde yer alan Türkiye’nin birinci ve tek entegre midye tesisinde üreterek hem mahallî üretime katkı sağlıyor hem de su kaynaklarının sürdürülebilirliğini destekliyoruz“  dedi. 

 

“Türkiye’nin Deniz Eserleri Tüketimini Yükseltmeyi Amaçlıyoruz” 

“Türkiye’de su eserleri tüketimi Avrupa’nın hayli gerisinde. TÜİK datalarına nazaran, Türkiye’de kişi başı su eserleri tüketimi yıllık 6,8 kg iken, Avrupa’da bu sayı 22 kg’a kadar çıkıyor.” diyen Dinçer şöyle devam etti: “Türkiye’nin en büyük balık alım satım perakendecisi CarrefourSA olarak, kaliteli gıdayı, güvenilir bir halde ve gerçek fiyatlandırmayla müşterimizle buluştururken, Türkiye’nin deniz eserleri tüketimini de bu gaye doğrultusunda artırmayı amaçlıyoruz. Mavi Ekonomi’yi organize besin perakende kesiminde savunan öncü şirketiz. Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde, su eserleri tüketimini artırmak için çalışıyoruz. Olağan bu üretimi yaparken su altı ekosisteminin devamlılığını da önemsiyoruz.  Türkiye’nin birinci ve tek entegre midye tesisinde hayata geçirdiğimiz midye dolma üretimi kapsamında kullandığımız teknoloji ile deniz paklığına değerli ölçüde katkı sağlıyoruz” 

Günlük 1000 Kg Üretim Kapasitesi

Midye dolmanın, Türk halkının severek tükettiği ve son devirlerde yurt dışından da büyük ilgi gören, katma pahası yüksek bir lezzet olduğunu vurgulayan Dinçer, “Amacımız, müşterilerimize uygun fiyatlı, pak, emniyetli ve kaliteli midye dolmayı sunmak. Bu kapsamda, Balıkesir Erdek’teki tesisimizde günlük 1000 kg üretim kapasitesine ulaşarak, midye dolma eserini mağazalarımızda satışa sunuyoruz. Elbette vizyonumuz bunun ötesinde; Türk lezzetini katma kıymetli hale getirerek, kendi lokal gücümüzle dünya pazarlarına taşımayı hedefliyoruz. Bölgede sağladığımız istihdamla, bilhassa bayanların iş gücüne iştirakini destekliyoruz. Şu anda tamamı Erdek bölgesinden olmak üzere yaklaşık 30 bayan çalışana istihdam sağlayarak hem meslek sahibi olmalarını sağlıyor hem de işgücüne kazandırıyoruz” diyerek kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Üretimde kullandığımız teknelerimiz dahil olmak üzere makine ve ekipmanların tamamı lokal üretim. Midyenin açık denizde toplanmasından itibaren, temizleme, yıkama ve arındırma, pişirme basamaklarına kadar her adımda yatırım gücümüzü kullanıyoruz. Üretim süreçlerimizde besin güvenliği ve eser kalitesini en yüksek standartlarda tutuyor, sıhhat ve hijyen mevzuatlarının gerektirdiği şartlarda üretiyor, tüm etapları titizlikle denetim ediyoruz. Hijyen ve besin güvenliği eğitimleriyle donatılmış çalışanlarımız sayesinde, müşterilerimize her vakit inançla tüketebilecekleri eserler sunuyoruz. Gerçek eseri hakikat üreticiden alarak oluşturduğumuz ekosistemimizi her geçen gün biraz daha genişletirken, bu sayede 365 gün ulaşılabilir eserlerle hizmet veriyoruz. Öte yandan tüm farkındalık çalışmalarımızın yanı sıra sürdürülebilir balıkçılık uygulamalarını da destekliyoruz. Her vakit olduğu üzere kesimin bir oyuncusu olarak kıymet ekosistemi etrafında paydaşlarımız ve kesimimizin başka oyuncularıyla birlikte üstümüze düşeni yapmaya hazırız.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı