Rönesans Holding'in Hollanda'daki iştiraki Ballast Nedam sürdürülebilir yaşam alanlarıyla geleceği şekillendiriyor
19.09.2024 - Perşembe 14:24Rönesans Holding’in 2015 yılında bünyesine kattığı, Avrupa’nın en büyük inşaat ve taahhüt şirketlerinden biri olan Hollanda merkezli Ballast Nedam, sürdürülebilirlik odaklı projeleriyle global inşaat bölümünde fark yaratmaya devam ediyor. Şirketin öncelikli maksadı, topluma katkı sağlayan sürdürülebilir ikonik yapılar inşa ederek, geleceğin hayat alanlarını şekillendirmek.
İklim değişikliğinin etraf, ekosistemler ve toplumlar üzerindeki kapsamlı tesirleri, güç, su, kentsel gelişim, ulaşım ve sanayi üzere temel bölümlerde dönüşümü zarurî kılıyor. İnşaat, taahhüt ve gayrimenkul dallarının sürdürülebilirlik odağındaki dönüşümüne öncülük eden Hollanda merkezli Ballast Nedam, Rönesans Holding çatısı altında Avrupa, Karayipler, Afrika ve Asya'daki faaliyetlerini artırarak memleketler arası varlığını güçlendirmeyi hedefliyor.
Köprü, tünel, kamu binası, liman, konut ve otoyol inşaatı üzere farklı projeleri hayata geçiren şirket; ekonomik kalkınma, hareketlilik ve erişilebilirliği artırmak emeliyle sunduğu yenilikçi tahlillerle sürdürülebilir hayat alanları yaratıyor.
HEDEF 2040’TA GÜÇ NÖTR İNŞAAT
2024 yılı boyunca güç, su, konut, ulaşım ve sanayi üzere temel bölümlerde sürdürülebilir dönüşümleri hayata geçirerek büyümeyi hedefleyen şirket, pak ve yenilenebilir güç kaynaklarına dayalı, iklim krizine karşı dirençli sistemler kurmaya odaklanıyor.
Şirket, sürdürülebilirlik vizyonu doğrultusunda, 2030 yılına kadar şantiyelerde yüzde 100 karbon nötr olmayı, 2040 yılına kadar ise “enerji nötr inşaat” gayesini gerçekleştirmeyi amaçlıyor.
YENİLİKÇİ PROJELERLE DÖNÜŞEN ALTYAPILAR
Hollanda’nın temel altyapısını yenileme konusunda kıymetli adımlar atan Ballast Nedam, Rijkswaterstaat ile iş birliği içinde, DEME ve Macquarie konsorsiyum iştirakiyle A24 Blankenburgverbinding yol teması projesini hayata geçiriyor. Rotterdam bölgesinde erişilebilirliği ve ulaşımı geliştirmeyi, sürdürülebilir altyapı yoluyla bölgenin geleceğini garanti altına almayı hedefleyen proje kapsamında, iki kavşak, bir kara tüneli ve Scheur Irmağı'nın altından geçen bir tünelin tasarımı, inşası, finansmanı ve 20 yıllık bakımı üstleniliyor.
Tünel modüllerinin suyun altına yerleştirilmesi üzere karmaşık ve hassas bir operasyon gerektiren Maasdeltatunnel projesi, Ballast Nedam’ın 2023 yılına attığı başarılı bir imza olarak bedellendiriliyor. Hollanda'da bir birinci olarak kabul edilen bu operasyon, dünya çapında değerli bir teknik muvaffakiyet olarak görülüyor. Bölgedeki trafiği rahatlatmak ve ekonomik büyümeyi desteklemek açısından kıymetli bir role sahip olacak tünelin inşasının 2024 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor.
Proje Yöneticisi Patrick van Os, proje hakkında şu yorumları yapıyor: “Bu proje, üstün teknik yetenek ve yenilikçi niyet gerektiren bir çalışmaydı. Çığır açan bu projeyi muvaffakiyetle tamamlayan takımımızla büyük gurur duyuyorum. BAAK ve Rijkswaterstaat yetkilileri, danışmanlar, çok sayıda alt yüklenici ve Rotterdam Liman Yönetimi üzere paydaşlar da dahil olmak üzere yüzlerce kişi bu projenin gerçekleşmesini mümkün kıldı. Ballast Nedam çalışmalarımızın 2024 sonunda kullanıma girdiğini görmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz. Bizi en çok heyecanlandıran, Rotterdam bölgesinin erişilebilirliğini geliştirmek ve iktisadın büyümesine katkıda bulunmak.”
CARTESİUS: KENT ÖMRÜNÜ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE REFAH İLE BİRLEŞTİRİYOR
Ballast Nedam, sürdürülebilir ömür alanları kurma amacı kapsamında, yenilenebilir güce yönelik global stratejisini de genişletiyor. Bu stratejinin bir modülü olan Cartesius projesi, dünya genelinde insanların daha uzun, keyifli ve sağlıklı yaşadığı “Mavi Bölgeler” biliminden esinlenerek hayata geçirildi.
Mavi Bölgeler bilimi, çağdaş kentleşme projelerinde ve sürdürülebilir ömür alanlarının dizaynında ilham kaynağı olarak kullanılıyor. Proje, ağır kent ömrünü sürdürülebilirlik ve refah ile birleştirirken, çağdaş ulaşım sistemlerini de entegre ediyor. Cartesius’taki tüm konutlar, düşük güç tüketimi ve yine kullanılabilir materyallerle inşa edilerek çevresel tesirler minimize ediliyor. Sıcak su ve ısıtma, ortak toprak güç kaynağı ve güneş panelleri aracılığıyla sağlanırken, binalar iklimle uyumlu beyaz çatılarla donatılarak yaz aylarında soğutma muhtaçlığı azaltılıyor.
Rönesans Holding Yönetim Kurulu Lideri İpek Ilıcak Kayaalp’in, projeye yönelik değerlendirmeleri şöyle: “Amacımız, hayat alanları ile sürdürülebilirliği bir ortaya getiren, kendi kendine yeten, akıllı ve yeşil binalar inşa etmekti. Ballast Nedam’ın bu alandaki küresel başarılarından ve sürdürülebilirlik odaklı yürüttüğü öncü çalışmalardan büyük gurur duyuyoruz.”
HİDROJENLE GÜÇLENEN GELECEK
Ballast Nedam, sürdürülebilirlik taahhüdünü bir adım daha ileri taşıyarak, kablo kanallarından temellere ve çatıya kadar tamamı sürdürülebilir gereçlerle inşa edilen çok fonksiyonlu bir hidrojen istasyonu geliştirdi.
Hollanda’nın birinci 700 bar hidrojen dolum istasyonu olan Mexicostraat Hidrojen İstasyonu, hidrojen üretimini yerinde elektroliz usulüyle gerçekleştiriyor. Bu yenilikçi tesis, arabalardan otobüslere, kamyonlardan teknelere kadar geniş bir yelpazede taşıma araçlarının fosil yakıtlar yerine hidrojenle dolum yapmasına imkan tanıyor ve pak güce geçişi hızlandırıyor.
JONAS PROJESİ: ÇAĞDAŞ KENT HAYATINA TARAF VEREN BİR MODEL
Ballast Nedam, Rönesans Holding ile birlikte, bu yıl Edie Ödülleri’nde Jonas Projesi ile finalistler ortasında yer alırken, SEAL Sürdürülebilirlik İş Ödülleri’nde ise Yılın Sürdürülebilir Eser Ödülü’nü kazanarak, değerli bir muvaffakiyete imza attı. Amsterdam’ın IJburg bölgesinde yer alan bu yeni ikonik bina, sağlıklı hayat, sürdürülebilir gereç kullanımı ve güç verimliliği temel alınarak tasarlandı. Projede ahşap ve sürdürülebilir beton üzere etraf dostu materyaller kullanılırken, yapı yüzde 97’lik atık ayırma oranına ulaşarak sürdürülebilirlik alanında en yüksek BREEAM sertifikasına layık görüldü.
Jonas Projesi, çağdaş kent hayatının ihtiyaçlarını karşılayan, çevresel etkiyi en aza indiren ve geleceğe istikamet veren bir model olarak öne çıkıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı